beachevent_DSC4670

Ο Λάμπρος Μουλίνος είναι τριτοετής φοιτητής  στο Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του Queen Margaret University of Edinburgh. Ο Δημήτρης Διαμαντάρας ασχολείται επαγγελματικά με το ποδόσφαιρο στην θέση του τερματοφύλακα. Συνομήλικοι –και οι δύο γεννημένοι στην Αθήνα το 1993- είναι οι υπεύθυνοι του «Beach Fitness EVENT» που θα γίνει πίσω από τα γήπεδα Beach Volley ΣΕΦ για πρώτη φορά αυτή την Κυριακή, 21 του μήνα. Πρόκειται για δραστηριότητες σε υπαίθριο χώρο που περιλαμβάνουν ομαδικές ασκήσεις στην άμμο μαζί με workshop σε θέματα άσκησης και διατροφής. Ο ενθουσιασμός τους δεν κρύβεται, παρόλο τις δυσκολίες και τα εμπόδια που συνάντησαν κατάφεραν να κάνουν πράξη την ιδέα τους. «Η  φλόγα, το όραμα και η αγάπη που τρέφουμε για την επιστήμη της φυσικής αγωγής μας έφερε στο μυαλό αυτή την όμορφη ιδέα», θα πουν αργότερα.

beachevent_DSC4689 beachevent_DSC4697 beachevent_DSC4700

«Τι είναι αυτή η ιδέα και πως προέκυψε;». «Αυτή η ιδέα είναι το προσωπικό μας όραμα. Βέβαια, όπως όλα τα πράγματα στην Ελλάδα είχε και αυτό τις γραφειοκρατικές του δυσκολίες. Ζητάς χώρους, δεν λαμβάνεις απαντήσεις, κολλάς σε λεπτομέρειες, κουράζεσαι , απελπίζεσαι αλλά θέλεις να συνεχίσεις. Προσπαθείς μέχρι να πετύχεις τον στόχο σου. Το πιο δύσκολο πρόβλημα είναι ότι επιδιώκεις να εξηγήσεις σε αυτούς τους ανθρώπους το όραμά σου και δεν μπορούν να σε καταλάβουν. Ευτυχώς είμαστε νέοι, πεισμώσαμε και δεν τα παρατήσαμε. Όπως λέει και η γιαγιά μου ‘χαρά στο νιό  που δέρνεται, παρά στο γέρο που κοιμάται’. Τελικά τα καταφέραμε. Αυτή την ιδέα δεν την κάνουμε για εμάς, αλλά για να δείξουμε σε νέα παιδιά πως μπορούν να αγαπήσουν τις αθλητικές δραστηριότητες. Έτσι η ημερίδα μας θα στεγαστεί στα ανοικτά γήπεδα beach volley πίσω από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Είμαστε πολύ ευτυχισμένοι γιατί λαμβάνουμε πολλά μηνύματα από νέους ανθρώπους που θέλουν να συμμετέχουν και καλούμε όσους θέλουν να έρθουν, επειδή θα μάθουν αρκετά για την διατροφή και την άσκηση που σίγουρα δεν γνωρίζουν», λέει ο Λάμπρος.

beachevent_DSC4654 beachevent_DSC4653beachevent_DSC4707 beachevent_DSC4708 beachevent_DSC4709

«Με αυτό το concept στοχεύουμε στο να προσελκύσουμε νέα παιδιά που ασχολούνται με την πρωτοποριακή γυμναστική. Ας μην ξεχνάμε ότι στην Ελλάδα έχει επικρατήσει η άσκηση του γυμναστηρίου χωρίς κανένα στόχο. Μιλάμε για κάτι διαφορετικό, για την αγάπη προς την άσκηση και αυτό θέλουμε να δείξουμε», συμπληρώνει ο Δημήτρης.

«Γιατί στην καθημερινότητα μας η γυμναστική ή η σωστή διατροφή είναι σε δεύτερη μοίρα;». «Έτσι όπως έχει δομηθεί η καθημερινότητά μας με τα πρέπει που σου επιβάλλουν, δεν σου αφήνουν περαιτέρω περιθώρια. Δεν σου δίνουν την ελευθερία να έχεις χρόνο για τον εαυτό σου, για να διατηρήσεις μια σωστή διατροφή ή να μπορείς να γυμναστείς λειτουργικά. Είναι κάτι δευτερεύον. Πίεση, άγχος να περάσεις σε σχολή και ας μην σου αρέσει, να διαβάζεις, φροντιστήρια, υπολογιστές, όλα αυτά είναι αιτίες που σου στερούν πολύ σημαντικό χρόνο από την  ζωή σου. Επίσης, η κρίση έχει παίξει αρνητικό ρόλο και είναι λογικό, αφού ο άλλος δεν έχει διάθεση όταν κάνει δύο δουλειές να βγει και να γυμναστεί ή να τρώει υγιεινά. Φυσικά όλα αυτά επιφέρουν ένα τεράστιο κόστος», θα πει ο Δημήτρης.

Τον λόγο παίρνει ο Λάμπρος για να μας εξηγήσει από πού ξεκινά η ρίζα του προβλήματος. «Όλα έχουν αφετηρία το σπίτι και την διατροφική συμπεριφορά. Ο Έλληνας είναι εκτεθειμένος σε ακατάλληλο διατροφικό περιβάλλον με προϊόντα σακούλας, junk food  και  κακή καθημερινότητα. Για παράδειγμα, ο έλληνας παραλείπει την μέγιστη σημασία του πρωινού γεύματος. Άντε μωρέ, καφές και τσιγάρο, θα ακούσεις.  Δεν γίνεται όμως να ξεκινάς την μέρα σου χωρίς να τρως τίποτα. Πώς θα αποδώσεις στην εργασία σου; Νιώθεις ατονία, εκνευρισμό και πίεση. Ο Έλληνας έχει αυξημένο στρες εξαιτίας  του τρόπου ζωής του. Τα κύτταρα οξειδώνονται, φορτώνονται με αρνητικά ηλεκτρόνια, όπως η κίνηση στο δρόμο που θα κολλήσεις, όταν περπατάς στην μολυσμένη ατμόσφαιρα του κέντρου, τώρα το καλοκαίρι η υπερέκθεση στον ήλιο ή το κάπνισμα. Για αυτό στην ημερίδα θα μπορεί ο καθένας να ακούσει και να μάθει πολλές συμβουλές που αφορούν συγκεκριμένα θέματα που όλοι αφήνουμε στην άκρη. Σύμφωνα με έρευνες, όλοι οι άνθρωποι θα πρέπει να έχουν 150 με 200 λεπτά άσκησης την εβδομάδα. Οι κατηγορίες των γυμναστηρίων έχουν εξελιχθεί, δεν είναι μόνο το τρέξιμο στο πάρκο ή το γυμναστήριο της γειτονιάς».

beachevent_DSC4711 beachevent_DSC4720 beachevent_DSC4885beachevent_DSC4914 beachevent_DSC4922 beachevent_DSC4925beachevent_DSC4936

«Υπάρχουν tips που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος που θέλει να κάνει μια νέα αρχή;». «Βεβαίως. Μια πρώτη προσπάθεια είναι να ξεκινήσεις με μικρά γεύματα κατά την διάρκεια όλης της ημέρας. Κάθε δύο με τρεις ώρες με πάρα πολλές επιλογές σνακ μπορείς να διατηρήσεις την φόρμα και την ευεξία σου. Ας καταρρίψουμε το μύθο ότι το ένα παχαίνει το άλλο έχει θερμίδες ή είναι τηγανιτό. Όλα επιτρέπονται, αρκεί να ακολουθείς ένα πρόγραμμα. Ακόμα και εμείς κάνουμε τις παρασπονδίες μας, είναι λογικό. Δεν πρέπει να στερείσαι τίποτα. Και να μην ακολουθούν τις έτοιμες δίαιτες. Επίσης, ποσότητα σε ικανοποιητικό βαθμό αλλά αυξάνουμε την ποιότητα της τροφής μας. Αποφεύγουμε τηγανιτά που δεν είναι σε αγνό παρθένο ελαιόλαδο. Το αυξημένο τηγάνισμα μέσα στο σπίτι παράγει συχνά στο τρόφιμο, την ώρα του τηγανίσματος, αρωματικούς ετεροκυκλικούς υδρογονάνθρακες και αυτό τις περισσότερες φορές αποτελεί τον Νο1 παράγοντα κινδύνου για καρκινογένεση. Παράλληλα, επειδή ως λαός έχουμε βουλιμικές τάσεις, είναι πολύ σημαντικό να τρώμε στην κουζίνα. Έχει αποδειχθεί ότι όταν σερβίρεις στην κουζίνα τρως γύρω στο 20% λιγότερο. Στο κομμάτι της άσκησης για ένα μέσο άνθρωπο οι πρώτες κινήσεις έχουν να κάνουν με το να αποφύγουμε την κλασική τυποποίηση του γυμναστηρίου. Τρέξιμο, βάρη και λοιπά. Πας ένα μήνα, θέλεις να γίνεσαι φέτες και μετά σταματάς. Ειδικά τώρα το καλοκαίρι είναι η εποχή που οι περισσότεροι πάνε και λένε θέλω ένα πρόγραμμα για ένα μήνα για να βγω στις παραλίες. Κάνεις λοιπόν ό,τι να ναι, δεν έχεις βελτιωθεί σε τίποτα και εκεί είναι που κουράζεσαι και βαριέσαι οτιδήποτε έχει να κάνει με την σωστή γυμναστική. Δεν χρειάζονται πολλά, ούτε να είναι μονότονα. Όλα είναι θέμα ψυχολογίας, απόφασης και περιβάλλοντος. Αν έχεις την θέληση θα το κάνεις», επισημαίνουν.

beachevent_DSC4951 beachevent_DSC4954 beachevent_DSC4961

Στην συζήτηση χρησιμοποιούν συνέχεια την λέξη lifestyle και χωρίς δεύτερη σκέψη ο Λάμπρος μου απαντά πως «δυστυχώς η συγκεκριμένη λέξη έχει κακοποιηθεί και έχει ταυτιστεί με την Μύκονο, το σκάφος, τις διακοπές ή τα πολυτελή σπίτια. Αλλά το σωστό lifestyle σημαίνει  να κρατάω το βάρος μου σε σωστά επίπεδα, να τρέφομαι ποιοτικά, να γυμνάζομαι και να μειώνω το άγχος μου».

Αντιμετωπίζουν την κρίση ως ευκαιρία ή ως εμπόδιο; «Και τα δύο. Είναι ευκαιρία για εμάς τους νέους που έχουμε φλόγα μέσα μας για αυτό που κάνουμε και εμπόδιο επειδή είσαι υποχρεωμένος να αντιμετωπίσεις πάρα πολλές δυσκολίες. Πάντως είναι μια εποχή που μπορείς να ξεχωρίσεις πιο εύκολα γιατί το κάνεις χωρίς καμία βοήθεια. Οι περισσότεροι νέοι συμβιβάζονται στα έτοιμα και, για να μην είμαστε άδικοι, αυτό συμβαίνει γιατί δεν υπάρχει ψυχολογία. Σήμερα για να προχωρήσεις θέλει κούραση, θέληση, τρέξιμο και πείσμα», απαντούν.

Λίγο πριν τους αποχαιρετίσω μιλάμε για τα όνειρά τους. «Έχουμε πάρα πολλά, είμαστε ονειροπόλοι, θέλουμε να δουλέψουμε πάνω στο αντικείμενό μας, να συνεργαστούμε μαζί πιο επαγγελματικά και οπωσδήποτε, όποτε ο καθένας είναι τυχερός, να κάνουμε οικογένεια».

beachevent_DSC4971 beachevent_DSC4987beachevent_DSC5007beachevent_DSC5014

Κυριακή 21/02/2015 πίσω από τα γήπεδα Beach Volley ΣΕΦ.

Επίσημο πρόγραμμα ημερίδας
10.00 – 10.10 Χαιρετισμός από τους καθηγητές και υπεύθυνους της ημερίδας, συζήτηση για τα προγράμματα και τα workshop.
10.15 – 10.45 Warm – Up Program
10.50 – 11.50 Cardio Program
12.00 – 13.10 Circuit Program
13.20 – 13.40 Παρουσίαση Workshop
»Tα εργογόνα βοηθήματα στην αθλητική διατροφή»
13.40 – 14.00 Παρουσίαση Workshop
»Αυξημένη οξείδωση κατά την έντονη άσκηση και διατροφική αντιοξείδωση»
Συμμετοχή 6 ευρώ

https://www.facebook.com/BeachFitnessEVENT

https://www.facebook.com/labros.moulinos

https://www.facebook.com/dimitris.diamandaras?fref=tl_fr_box&pnref=lhc.friends