Ο Κυριάκος, ο Γιώργος, ο Κωνσταντίνος και ο Γιώργος είναι τέσσερα αγόρια με πάθος για τα αυτοκίνητα και εξωπραγματική ικανότητα στην κατασκευή. Λίγο πριν ταξιδέψουν για τη μεγάλη νίκη τους μέχρι το Άμπου Ντάμπι, εκπροσωπώντας την χώρα μας στον τελικό του παγκόσμιου διαγωνισμού F1 in schools, μίλησαν στο ΓΚΡΕΚΑ.

Όλα ξεκίνησαν όταν ο Κωνσταντίνος πήγε στον όμιλο που διοργανωνόταν για πρώτη φορά ο διαγωνισμός F1 in schools. Ο Κωνσταντίνος το είπε στον αδερφό του και στους φίλους τους, τον Γιώργο Σιδερή και τον Γιώργο Παπαγιάννη και έτσι, συμφώνησαν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό δημιουργώντας την ομάδα pole position.

BeFunky_DSA_6800.jpg

Ο Κυριάκος Χονδρογιάννης, δεκαεννιά χρονών, φοιτητής του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, επικεφαλής της ομάδας και σχεδιαστής μηχανικός μας είπε δυο λόγια για την ομάδα. «Οι Pole Position είμαστε εγώ, ο αδερφός μου Κωνσταντίνος Χονδρογιάννης, δεκαέξι ετών, μαθητής Β Λυκείου, κατασκευαστής μηχανικός και υπεύθυνος πόρων, ο Γιώργος Σιδερής, δεκαεννιά ετών, φοιτητής του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, σχεδιαστής και κατασκευαστής μηχανικός και ο Γιώργος Παπαγιάννης, δεκαέξι ετών, υπεύθυνος γραφικών και υπεύθυνος του marketing της ομάδας».

Το πάθος για τα αυτοκίνητα το είχατε από πιο μικροί;
Το πάθος μας για τα αυτοκίνητα είναι έμφυτο όπως άλλωστε και σε πολύ άλλο κόσμο στην Ελλάδα. Ως νέοι επιστήμονες και Έλληνες οφείλουμε να αλλάξουμε την υπάρχουσα κατάσταση και εσφαλμένη αντίληψη για τη χώρα μας και να την αναδείξουμε στη πραγματική της θέση.

Πείτε μου για τον διαγωνισμό στον οποίο θα συμμετάσχετε. Πόσο σημαντικός είναι σε παγκόσμιο επίπεδο;
Είναι ο μεγαλύτερος τεχνολογικός και επιχειρηματικός διαγωνισμός παγκοσμίως αν αναλογιστεί κανείς ότι παίρνουν μέρος πάνω από είκοσι εκατομμύρια μαθητές ετησίως και περίπου τριακόσιοι μετά από προσπάθεια διαγωνίζονται σε παγκόσμιο επίπεδο. Προφανώς αυξήθηκαν οι γνώσεις μας τόσο σε επιστημονικό επίπεδο (σχεδιασμός CAD,CAM, εφαρμογή θεωρίας σφαλμάτων στις μετρήσεις που κάναμε στην Ε.Α.Β. ,γνώση και επιλογή σύγχρονων υλικών υψηλής αντοχής και χαμηλού βάρους, συντονισμός για τη συναρμογή του τελικού αυτοκινήτου, τριβή και εξοικείωση με τη πρακτική εφαρμογή της επιστημονικής θεωρίας ) όσο και σε επιχειρηματικό. Έγινε επίσης προσομοίωση μιας πραγματικής ομάδας formula 1 στα πλαίσια των δυνατοτήτων μας.

BeFunky_DSC_0687.jpg

Πείτε μου πώς κατασκευάσατε το μοντέλο.
Φτιάξαμε οργανόγραμμα μελέτης και κατασκευής του μοντέλου, δηλαδή όλων των στοιχείων του (αεροτομών, τροχών, αξόνων, κτλ), και αφού τελειώσαμε την συναρμολόγηση, συμμετείχαμε στους ελληνικούς προκριματικούς και προκριθήκαμε στους τελικούς. Με τις εξαιρετικές επιδόσεις του μοντέλου και το πανελλήνιο ρεκόρ στον χρόνο αντίδρασης που έκανε ο Κωνσταντίνος, πήραμε το βραβείο Engineering Design and Construction. O χρόνος αντίδρασης ήταν 0,123 δευτερόλεπτα και ο χρόνος του αυτοκινήτου ήταν 1.036 s. Γίνονται βελτιώσεις στο τομέα της κύλισης και της αεροδυναμικής και της γενικότερης γεωμετρίας του αμαξώματος.

Η Ελλάδα δεν έχει ιστορία στην αυτοκινητοβιομηχανία. Υπάρχει ελπίδα;
Πιστεύουμε ότι τα δεδομένα έχουν αλλάξει, διότι υπάρχει το επαρκές επιστημονικό δυναμικό ώστε να εξελιχθεί η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα. Λαμπρό παράδειγμα αποτελούν το εξαιρετικών δυνατοτήτων supercar του Δημήτρη Κορρέ που μπορείτε να δείτε και από το site μας, η τεχνολογία υπερυψηλού επίπεδου καθώς και η τεχνογνωσία που αναπτύσσεται στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και η συμμετοχή κατά το 1/3 στην κατασκευή του διάσημου μαχητικού stealth και τμημάτων του πασίγνωστου F-16 από την ελληνική αεροπορική βιομηχανία (ΕΑΒ). Θεωρούμε τους εαυτούς μας τυχερούς που είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε όλα τα παραπάνω από κοντά. Θεωρούμε ότι από την διάκρισή μας, σε τέτοια παγκόσμια διοργάνωση που βάσει επισήμων στοιχείων παρακολουθούν 25.000.000 άνθρωποι, και μέσω της ιστοσελίδας μας θα γίνουν αντιληπτές διεθνώς οι πραγματικές ικανότητες της χώρας μας οι οποίες συνήθως δεν προβάλλονται. Η χώρα σε πολλούς τομείς και με ιδιαίτερη έφεση στην τεχνολογία έχει αποδείξει πάρα πολλές φορές ότι μπορεί να είναι πρωτοποριακή. Έτσι είμαστε σίγουροι πως με τέτοιες προσπάθειες των νέων στα επόμενα χρόνια, το Ελληνικό επίπεδο στον τομέα της αυτοκίνησης θα γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη.

Σας βοήθησε κάποιος σε όλο αυτό;
Παρόλο που έχουμε την τεχνογνωσία, το επιστημονικό δυναμικό, και τον εξαιρετικό τόπο διεξαγωγής, δυστυχώς υπάρχει η έλλειψη της απαιτούμενης δαπάνης για την κατασκευή ενός τέτοιου αγωνιστικού χώρου, με προδιαγραφές που μέσα από τις γνώσεις που τώρα αποκτήσαμε θα είναι πολύ απαιτητικές.

Πόσο χρόνο σας πήρε ο σχεδιασμός και η κατασκευή του μοντέλου με το οποίο θα συμμετάσχετε στον διαγωνισμό;
Για τη κατασκευή κάθε αυτοκινήτου απαιτείται από τον σχεδιασμό μέχρι και το βάψιμό του, χρονικό διάστημα περίπου τεσσάρων μηνών.

Καλή Επιτυχία!

BeFunky_10659298_1498039230452247_4324580442823458693_n.jpg

https://www.facebook.com/Pole1Position

Κείμενο: Μαίρη Βαμβακά
Φωτογραφίες: Αρχείο Pole Position

Ακολούθησε το ΓΚΡΕΚΑ στο facebook: https://www.facebook.com/grekamag
Ακολούθησε το ΓΚΡΕΚΑ στο instagram: http://instagram.com/grekamag