Στην εποχή του viral, του trend, των social media και της απόλυτης κυριαρχίας των ξένων σειρών, δύσκολα πλέον συζητούν, όπως παλαιότερα, για την επιτυχία μιας ελληνικής σειράς.

Φέτος, μετά από αρκετά χρόνια απουσίας ο σεναριογράφος, Γιώργος Καπουτζίδης, επέστρεψε με μια νέα τηλεοπτική σειρά, την «Εθνική Ελλάδος», που προβάλλεται στο Mega κάθε Τρίτη στις 10. Έχοντας παρακολουθήσει τα επεισόδια που έχουν παιχτεί μέχρι σήμερα, πιστεύω  ότι το συγκεκριμένο σήριαλ θα αναδειχθεί ως η επιτυχία της χρονιάς. Πολλοί πίστεψαν, εξαιτίας των προηγούμενων επιτυχημένων σεναρίων του, πως ό,τι και να έγραφε, θα πήγαινε καλά. Το σενάριο όμως που εξελίσσεται μπροστά στις οθόνες μας, δείχνει το ακριβώς αντίθετο και δεν προμήνυε σε τίποτα την απήχηση που θα είχε.

Πρόκειται για μια σκληρή κριτική του πορτρέτου της σύγχρονης Ελλάδος σε τηλεοπτική μορφή. Από τα χρόνια του νεοπλουτισμού, της αναξιοκρατίας και  της απάτης έως και σήμερα, όπου κυριαρχούν ο ρατσισμός, η ξενοφοβία και το bullying. Επομένως, θα ανέμενε  κανείς, ότι θα ήταν μια σειρά που θα ‘ενοχλούσε’. Φυσικά, η τηλεθέαση είναι αρκετά υψηλή αφού η πλειονότητα όσων  το παρακολουθούν, θεωρούν ότι τα κοινωνικά μηνύματα που μεταδίδονται στην σειρά, αφορούν κάποιους  άλλους.

Η σκηνοθεσία κινείται σε γρήγορους ρυθμούς ενώ οι ερμηνείες είναι εξαιρετικές. Ειδικά η «Κύπρια Στάλλω», Μαριέλλα Σαββίδου που επιζητά την δεύτερη ευκαιρία στην ζωή της αλλά και η Σμαράγδα Καρύδη, την οποία βλέπουμε να μεγαλώνει ως άνεργη μητέρα, μόνη  τα παιδιά της, ένα εκ των οποίων, είναι σε αναπηρική καρέκλα. Η Κατερίνα  Παπουτσάκη, υποδυόμενη μια εγχώρια σταρ, φτιαγμένη από την χρυσόσκονη των lIfestyle περιοδικών και εκπομπών. Επίσης, παρακολουθούμε την Κωνσταντίνα Μιχαήλ, σε ένα πολύ σημαντικό ρόλο, αυτό της κακοποιημένης συζύγου. Ο γιος της, τυφλωμένος από μίσος και οργή για τους μετανάστες, ακολουθεί δρόμους περίεργους που θυμίζουν πολύ έντονα την λειτουργία πολιτικού κόμματος που βρίσκεται στην φυλακή. Σε αντίθεση με τον σύζυγο και τον γιό, οι παρέες της Κωνσταντίνας Μιχαήλ (Φρόσω στην σειρά) αποτελούνται από μετανάστριες της γειτονιάς, αποτυπώνοντας με αυτό τον τρόπο, όλο το ψηφιδωτό του τρόπου ζωής του κέντρου της Αθήνας.  Παράλληλα,  ο Γιώργος Καπουτζίδης στο ρόλο του gay προπονητή ενός παιχνιδιού που γνωρίζει δόξες στο μακρινό Καναδά, αλλά είναι εντελώς άγνωστο στην χώρα μας, το κέρλινγκ, δείχνει ότι έχει κάνει αρκετά βήματα στην  υποκριτική του. Στην σειρά υπάρχουν και άλλοι ρόλοι που ενώνουν το πάζλ της σύγχρονης «εθνικής Ελλάδος», αλλά ας παραμείνουμε στους πρωταγωνιστές.

Η πιο σημαντική λειτουργία της σειράς του Mega, είναι ότι κατάφερε να εντάξει για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση, το ρεαλιστικό πλαίσιο της οικονομικής κρίσης. Να μιλήσει για θέματα που τα βιώνουμε καθημερινά αλλά κανείς δεν θέλει να μιλάει για αυτά καθώς και να σκορπά δύσκολα ερωτήματα. Πίσω από τις κουρτίνες δεν κρύβεται τις περισσότερες φορές η κακοποίηση πολλών γυναικών; Πως αντιδρούμε όταν βλέπουμε άτομα με αναπηρία; Αναρωτηθήκαμε ποτέ, για τον φόβο, τα αίτια ή  τις συνέπειες  του  ρατσισμού  που μαστίζει πολλές από τις  γειτονιές της Αθήνας;

Μιλάμε για  ένα σήριαλ που σε αγγίζει χωρίς κραυγές, ευαισθητοποιεί  χωρίς να γίνεται μελό, σέβεται την διαφορετικότητα χωρίς ρόλους καρικατούρας  και δημιουργεί προβληματισμούς, παρουσιάζοντας στο μαζικότερο μέσο επικοινωνίας, αυτά που διστάζουμε να δούμε έξω ή μέσα από την πόρτα μας.