Το BeerBartender είναι κάτι παραπάνω από ένα site για μπύρες. Πίσω από το beerbartender βρίσκονται δύο άτομα με τεράστια αγάπη για την μπίρα και πολύ μεγάλη γνώση που θέλουν να τη μοιραστούν με τον κόσμο. Ο Νικολά Ραδίσης είναι ιδρυτής του BeerBartender και Σύμβουλος Μπύρας του House of Wine. Η Δανάη Μαργαριτίδη είναι υπεύθυνη Επικοινωνίας του BeerBartender. Και οι δύο έχουν μία καρμική σχέση με την μπίρα , μαθαίνουν συνέχεια καινούρια πράγματα και ταξιδεύουν πολύ γι’ αυτό το σκοπό. Εκτός όμως από το να μαθαίνουν και να μεταδίδουν τη γνώση τους και οι δυο τους λατρεύουν να πίνουν μπίρα. Στο guest editing που θα κάνουν αυτό το Σαββατοκύριακο στο ΓΚΡΕΚΑ το Beerbartender θα μας πει πολλά μυστικά για μπίρα και όταν θα τα διαβάζουμε σίγουρα θα θέλουμε να πιούμε ένα ποτήρι μπίρα στην υγειά τους!

DSC01758-g

BeerBartender… δηλαδή;
ΔΜ: Ο Bartender της μπύρας. Είναι το nickname του Νικολά. Μ’ αυτό ξεκίνησε να γράφει, μ αυτό τον ξέρουν στην Ένωση Μπάρμεν Ελλάδος. Μπορεί όσοι δουλεύουμε πλέον πίσω από το συγκεκριμένο site να μην είμαστε bartenders αλλά σίγουρα είμαστε λάτρεις της μπύρα, ή τέλος πάντων έχουμε μια «καρμική» σχέση μαζί της.

Πώς προέκυψε η ενασχόληση;
ΝΡ: Από το όνομα BeerBartender ξεκίνησαν όλα και γι’ αυτό αποφασίσαμε να το κρατήσουμε. Το site ξεκίνησε σαν μια υποστηρικτική σελίδα στις μπυραρίες που είχα, όπου εγώ ήμουν ο “BeerBartender”. Οι μπυραρίες μπορεί να μην υπάρχουν πια, ο τίτλος όμως ακόμη με ακολουθεί. Το site «επιβίωσε» της κρίσης, άλλαξε μορφή και έφτασε σ’ αυτή που το βρίσκει ο επισκέπτης σήμερα, ένα portal μπύρας, πιθανόν το πιο ενημερωμένο που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα.

Δηλαδή το BeerBartender είναι ένα εκπαιδευτικό ή ενημερωτικό site;
ΔΜ: Είναι και τα δύο. Τα τελευταία χρόνια το σκηνικό της μπύρας στην Ελλάδα αλλάζει σημαντικά.  Νέες ζυθοποιίες ανοίγουν η μια πίσω από την άλλη, οι ετικέτες αυξάνονται, σημαντικές προσπάθειες γίνονται στο χώρο και εμείς βρισκόμαστε εδώ για να ενημερώνουμε όσους αγαπούν την μπύρα. Η απλή ενημέρωση όμως δεν είναι αρκετή γι’ εμάς. Θέλουμε να «εκπαιδεύσουμε» τους αναγνώστες μας και κατ’ επέκταση τον μελλοντικό καταναλωτή, αγοραστή κ.α Από τα πολύ απλά τι είναι η μπύρα; Η lager; Η Weiss; Μέχρι πιο σύνθετα, όπως τι είναι το IBU στις μπύρες μας, κ.ο.
ΝΡ: Η θεματολογία του BeerBartender δεν βασίζεται μόνο σε αυτά. Λόγω της σχέσεις μας με το εξωτερικό αλλά και το γεγονός ότι είμαι μέλος στο British Guild of Beer Writers αλλά και στον Αγγλικό οργανισμό CAMRA (Campaign for Real Ale) τροφοδοτούμε τους Έλληνες αναγνώστες μας και με διεθνή νέα και αρθρογραφία. Τέλος εξαιτίας των παραπάνω το BeerBartender «βγαίνει» δίγλωσσο, με αποτέλεσμα να βοηθάει στην ενημέρωση «εραστών» της μπύρας απ το εξωτερικό, για τα Ελληνικά δρώμενα.

dan-nik

Πρόσφατα γυρίσατε από ταξίδι στο Λονδίνο. Ταξιδεύετε συχνά;
ΔΜ: Θα θέλαμε να ταξιδεύουμε ακόμη συχνότερα. Προσπαθούμε να κάνουμε τουλάχιστον δύο ταξίδια στο εξωτερικό μέσα στην χρόνια για εκπαιδευτικούς, επαγγελματικούς και τουριστικούς λόγους και όσα περισσότερα μπορούμε εντός συνόρων με σκοπό να γνωρίσουμε-επισκεφτούμε τις νέες ζυθοποιίες που ανοίγουν στην χώρα μας. Να γνωρίσουμε τους ανθρώπους και τα προϊόντα πίσω απ’ αυτές και να έχουμε μια προσωπική σχέση με τον καθένα απ’ αυτούς. Βλέπετε, μπορεί να ζούμε σε εποχές τεχνολογικού οργασμού αλλά την ευχαρίστηση του τσουγκρίσματος των ποτηριών με μπύρα και το «στην υγεία μας» δεν μπορεί να το αντικαταστήσει κανένα Facebook και κανένα κινητό.

Υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον για την μπύρα; Ισχύει ότι όσο περνάει ο καιρός αυξάνεται;
ΔΜ: Όπως είπαμε και πριν το σκηνικό αλλάζει, η ανάπτυξη της ζυθοποιίας στην χώρα μας, οι νέες ετικέτες η ανάγκη για το κάτι νέο και κάτι καινούριο ναι, έχουν αυξήσει το ενδιαφέρον του κόσμου. Χρόνια τώρα ξεκινούσαμε τις βραδινές μας εξόδους με το «Για μια μπύρα θα βγω», μπορεί τότε να λέγαμε «Πιάσε μια ξανθιά, κόκκινη, μεγάλη, μικρή ή παγωμένη» αλλά τώρα δεν αρκούμαστε μόνο σε αυτό. Περνάμε λίγο παραπάνω χρόνο κοιτώντας τον κατάλογο, ζητάμε να δοκιμάσουμε κάτι νέο, προτιμούμε Ελληνικά. Οπότε ναι, το ενδιαφέρον αυξάνεται. Θέλουμε να ξέρουμε τι νέο υπάρχει και κυκλοφορεί. Το βλέπουμε γενικά. Δεν είναι μόνο ο καταναλωτής που ενδιαφέρεται να μάθει, είναι και ο επαγγελματίας και ο επιχειρηματίας. Το βλέπουμε και στα σεμινάρια και τις γευστικές δοκιμές, που οργανώνουμε ή συμμετέχουμε κατά καιρούς.

DSC06780-g

Ποια είναι τα επόμενα βήματα του BeerBartender;
ΝΡ: Σκοπός μας είναι να βελτιωνόμαστε και να «μεγαλώνουμε» μέρα με τη μέρα. Να συνεχίσουμε να εκπαιδευόμαστε και να εκπαιδεύουμε. Να ενημερωνόμαστε και να ενημερώνουμε. Επίσης φέτος για δεύτερη χρονιά έχουμε σκοπό να πραγματοποιήσουμε τα BeerBartender Awards, μια εκδήλωση αγάπης για την μπύρα! Αφιερωμένη σε όσους αγαπούν, πίνουν, θέλουν να ξέρουν και να επιβραβεύουν.

BeerBartender Awards. Βραβεία αγάπης για την μπύρα;
ΝΡ: Ναι, βραβεία για την μπύρα και γι αυτούς που την αγαπούν. Για όσους η μπύρα είναι διασκέδαση αλλά και εργαλείο δουλειάς. Τα βραβεία για την μπύρα είναι αρκετά διαδεδομένα στο εξωτερικό. Είναι κρίμα να μην βραβεύουμε και μείς οι ίδιοι τα ποιοτικά προϊόντα μας. Μια εκδήλωση την οποία ξεκινήσαμε τον περασμένο Μάρτιο για πρώτη φορά και έχουμε σκοπό να την επαναλαμβάνουμε κάθε χρόνο. Είναι δεδομένο πως υπάρχουν προσπάθειες και άνθρωποι στο χώρο οι οποίοι αξίζουν έστω αυτήν την συμβολική επιβράβευση.

DSC06771-g

facebook.com/beerbartender

Instagram.com/beerbartendergr

Twitter.com/beerbartender

info@beerbartender.gr

Οι BeerBartender κάνουν για ένα Σαββατοκύριακο guest στο site του ΓΚΡΕΚΑ.